torsdag, april 02, 2009

Godis...fascinerande...

Det är lite fascinerande det här med godis och särskilt på arbetsplatser.
Igår kom första påskägget från ett bemanningsföretag som gärna vill sälja in konsulter hos oss. Det var en ganska stor korg och den ställdes lämpligt nog bakom mig. Alla sprang som tättingar till korgen och i morse låg det ett par godisar kvar.

Idag kom det en GIGANTISK skål fylld med godis från ett annat bemanningsföretag (undrar när mitt ska komma med påskägg, imorgon kanske?) och den ställdes utanför lunchrummet.
På väg till lunchen upptäckte jag och mina "partners in crime" skålen och vi tog någon godis var. Under lunchen satt vi och studerade hur alla som passerade skålen verkligen hajjade till typ "Jaha, vad är det här". Vissa stod väldigt länge och inledde små möten vid skålen.
När vi gick från lunchrummet ca en halvtimme senare var det inte mycket kvar och vid VD-mötet kl 15 var den helt tom.

Tycker det är så fascinerande hur nästan alla vuxna män och kvinnor blir som små barn så fort det ställs fram en skål med godis på en arbetsplats, jag inkluderad!!!

Appropå godis ska jag nog ta en tur förbi Tyresös stolthet Godissvampen imorgon på väg hem från jobbet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Är inne i värsta godisperioden just nu...tur att det är påsk för då kan äta mera...Ha en bra söndag!!
Kramiz marie