måndag, januari 05, 2009

En tur till Sickla Köpkvarter

Idag åkte jag iväg några timmar och träffade Anneli, en av mina bästa och äldsta vänner. Vi strosade runt lite i Sickla Köpkvarter som just nu är ett av mina favoritställen när det gäller shopping. Vi åker ofta dit och handlar mat på Kvantum också.
Det var så skönt att det var lite folk och vi slökollade lite i några affärer. Plånboken tillät tyvärr inte alltför stora utsvävningar så det blev inte mycket handlat men på Granit hittade jag ett ganska enkelt tidningsställ att ha i vårt nya sovrum och en bunt burkar att ha pysselsaker i. På NameIt blev det ett par tights till Stella.
Vi fikade på Wayne´s Coffe och jag åt supergoda scones med philadelphia och marmelad på. Man blir verkligen proppmätt på dem! Så skönt att sitta och fika utan barn och inte behöva stressa iväg.



Fortsatte fixa lite hemma när jag kom hem. Tycker det är så skönt att få lite ordning innan man börjar jobba. Fick upp en tavla och en spegel i ungarnas rum och satte upp tidningsstället i vårt rum. Är kanske lite tjatig men jag tycker det blev så himla bra när vi bytte rum med ungarna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det kul när man flyttar lite möbler och byter lite rum...jag bara väntar på att Jossan ska få lägenhet snart så vi kan slå ut väggen i vardagsrummet så vi får större igen!
Kramis
MArie