lördag, januari 03, 2009

Promenad, gardiner och biobesök

Idag behövde vi komma ut lite. Tog en promenad till centrum för lite handling och för att äta lunch. Vi hann med lite lek i lekparken innan vi hungriga gick in i centrum.
Tyvärr är vi alltid för tidiga och eftersom det var lördag öppnade alla restauranger först kl 12. Hungriga som attan snurrade vi runt innan vi satte oss på det halvtråkiga fiket och åt lasagne (vi vuxna och Stella) och en pirog (till Samuel).
Istället för att gå hem tog vi bussen och det var något som Samuel tyckte var jättekul! Visserligen bara tre hållplatser men för en snart 3-åring som inte har åkt buss på evigheter var det definitivt dagens höjdpunkt.


Stella slocknade på vägen hem medan Samuel var piggare än någonsin, trots att han nästan somnade i centrum. Vi hade köpt lite fikabröd och passade på att fika medan Stella sov. Samuel och jag fick varsin chokladbiskvi medan Bengt fick sin efterlängtade semla som han har pratat om i flera veckor.


Passade sen på att sy en gardin till ungarnas rum. Det underlättar om Stella sover när man ska sy. Sist satte hon världens fart på gaspedalen och det blev lite kaos. Nu hade jag bara Samuel som var nyfiken och skulle hänga över mig.
Blev jättenöjd med gardinen. Nu ska jag bara fixa till nåt till vårt sovrum så vi slipper ha piratgardiner.


På kvällen var jag och Rose-Marie och såg den fantastiska filmen "Australia"! Hade verkligen inga förväntningar och trodde inte att det var en film för mig utan följde bara med för att det var kul att hitta på något. Men gissa om jag blev överraskad! Kan verkligen rekommendera den till alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mums med semla...börjar bli sugen på det nu.
Jag återkommer om den 19 som du sms:ade om...ok?
HA en bra vecka!
Kram
MArie