fredag, januari 16, 2009

När det är kallt ute drar vi till tropikerna!

Jag har ju fortfarande inget uppdrag så vi passade på att åka till Fjärilshuset.
Samuel såg verkligen fram emot det hela morgonen och sa "se fjäril" hela tiden.
Det var 6-7 minusgrader ute så det var ju ganska stor kontrast att gå in i tropikerna. Långkalsongerna satt som klistrade efter en stund och ibland tyckte jag det var lite svårt att andas i det fuktigaste rummet, men kul hade vi!


Samuel kollar på kois.



Stella ville helst pussa på dem.


En av många vackra fjärilar.


En fin goja.


Efteråt fikade vi.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Fjärilshuset...kul och gulligt men....Hjääälp..Jag är rädd för fladdrande monster som kan komma rakt emot en.Jag har fobi för alla djur som flyger omkring och KAN landa på MIG!!

Ann-Sofi sa...

Haha, förstår det! Fjärilarna på fjärilshuset är ju inte små heller. Samuel tyckte det var lite småläskigt faktiskt, och hans mamma också förresten :-D!!!